A PUMA AZ ÚJ MEZSZPONZOR
A Puma jelenlegi legismertebb partnercsapatai közé tartozik az AC Milan, a Borussia Dortmund, a PSV Eindhoven és a Valencia. A nemzeti válogatottak közül sportszereiket használja Svájc, Olaszország és Uruguay, hazánkban pedig az Újpest tartozik szponzoráltjaik közé. A 2020/2021-es szezontól a Merkantil Bank Liga csapatai közül egyetlenként a Kolorcity Kazincbarcika SC hivatalos szponzora közvetlenül a német sportszergyártó óriás lett, így játékosaink mezeit, edző-illetve utazó szettjeit, valamint a csapat labdáit is ők szolgáltatják.
A Puma története egészen 1919-ig nyúlik vissza, hiszen a németországi Herzogenaurach-ban a Rodolf és Adolf Dassler ekkor alapították meg első márkájukat, mely már a kezdeti években is példátlan sikerekre tett szert. A Dassler fivérek már az 1928-as amszterdami olimpián is szponzorációs szerepet töltöttek be és színeikben nyolc év múlva Jesse Owens atléta már négy aranyérmet is nyert, melyet tökéletes alapot adott a márka sportsikereinek. Az alapítást követően 28 év múlva a két testvér külön vált és Rudolf Dassler 1948 januárjában RUDA néven indította útjára új brandjét, melyet októberben PUMA-ra változtatott. A PUMA sikersztorija 14 alkalmazottal indult útjára, mára pedig 120 országban mintegy 13.000 ezer embert foglalkoztatnak.
Az új márkát az alapoktól kellett felépíteni és Rudolf Dassler a minél szélesebb körben való népszerűséghez a látványsportok előtérbe helyezése mellett tette le voksát, így született meg az ATOM fantázianévre keresztelt futballcipő, amit Nyugat-Németország válogatottjának tagjai viselték a második világháború utáni első meccsükön. 1952-ben Super Atom névvel dobták piacra elsőként a szakértőkkel együtt kidolgozott "csavaros csukákat", majd az '56-os vb döntő egyetlen német szereplője volt a márka, ahol Pumában verte meg 5:2-re Brazília Svédország válogatottját. Utóbbi siker eredménye, hogy a márka eltökélte, hogy szupersztárokat állít maga mellé, így megnyerték maguknak Pelét, aki Pumában játszott pályafutása végéig. A '80-as években Maradona neve jelentett egyet a labdarúgással, aki az 1986-os világbajnokságon a német sportszergyártó csukájában vezette Argentínát a második vb címéig. A 90'-es években a magyar válogatott korábbi szövetségi kapitánya, az akkor még aktív labdarúgó, Lothar Matthäus töltött be komoly szerepet a Pumánál, aki az olaszországi vb győzelem után több egyéni díjat megszerezve tudta tovább népszerűsíteni a márkát. Ebben az évtizedben a Puma egyre inkább kezdett nyitni a streetwear és a technikai sportok, így például a Forma-1 felé.
2006-ban a világbajnokság 32 részvevője közül 12-t öltöztetett a Puma és Olaszország Franciaország elleni 5:3-as sikerét követően újabb vb címet ünnepelhettek. 2014-ben az evoPower és az evoSpeed modellek megalkotása mellett komoly lépés volt az Arsenallal kötött hosszú távú együttműködésük.
A 2016-os Európa- bajnokságon ACTV Thermo-R ruházatuk 40%-os jelenléttel volt, valamint evoPower 1.3 és Spees SL II modelljei a torna legnépszerűbb cipői közé kerültek, ami nem is csoda, hiszen a szakértőkkel együtt kialakított csukák tökéletesen illeszkednek és szinte a mezítlábas rúgás technikáját biztosították a játékosoknak.
2018-ban Griezmannt és Lukakut nyerték meg maguknak, majd Manchester City FC, Melbourne City FC, Girona FC, Club Atlético Torque and Sichuan Jiuniu FC első, tartalék és utánpótlás csapatait öltöztette, sőt Pep Guardiola-val is hosszútávú együttműködésben egyeztek meg, aki szakértelmét és technikai tudását használja fel a Puma új modelljeinek fejlesztésében.
Csapatunk a játékosok neveivel felíratozott hazai meze természetesen továbbra is sárga-kék lesz, idegenben kékben lépünk majd pályára kapusaink pedig a fekete és zöld szereléseket válthatják.
Íme a Kazincbarcika játékosainak idei meze csapatkapitányunk, Fótyik Dominik prezentálásában:
SzN